OLIMPIADA SATELOR DIN ROMÂNIA
Etapa județeană -7 martie 2025
Conform Metodologiei – cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare, aprobată prin O.M.E.C.T.S. nr. 3035 din 10.01.2012, cu modificările și completările ulterioare O.M.E.N. nr. 4203/2018 și a Regulamentului specific privind organizarea și desfășurarea Concursului Național de Matematică „Olimpiada Satelor din România” , nr. 37LIF/31.01.2023, valabil și în anul școlar 2024-2025, avem:
ART. 10 Numărul locurilor atribuite fiecărui inspectorat școlar județean pentru etapa națională a concursului se stabilește în conformitate cu prevederile legale cuprinse în Metodologia cadru. Astfel, fiecare inspectorat școlar județean primește câte un loc pentru fiecare dintre clasele V-VIII, deci un număr total de 4 locuri/județ.
ART.11 Un elev se poate califica la etapa imediat superioară a concursului numai dacă a obținut la etapa curentă cel puțin 11,5 puncte din punctajul maxim posibil care se poate acorda lucrării, 28 de puncte, în condițiile probei specifice formate din 4 probleme, la care punctajul maximum pe problemă este de 7 puncte.
ART. 13 (1) În cazul în care un elev calificat la etapa națională a concursului nu poate participa, din diferite motive, la această etapă, locul acestuia în echipa județului va fi luat de către elevul aflat pe locul următor în clasamentul pe județ, la clasa respectivă, cu respectarea criteriului de calificare menționat la Art. 11. În cazul în care pe locul eliberat se află doi sau mai mulți elevi cu punctaje finale egale, se aplică criteriile de departajare prevăzute la Art. 12.
- În situația menționată la alin. (1), elevul dă o declarație scrisă în care precizează că renunță la locul obținut în lotul județului.
Departajarea se face după următoarele criterii:
– în cazul instrumentului de evaluare constituit din 4 probleme la care punctajul maxim pe problemă este de 7 puncte, criteriile se referă, în ordine, la numărul problemelor notate cu 7 puncte, la numărul problemelor notate cu 6 puncte, la punctajul obținut la problema cel mai puțin rezolvată la clasa respectivă, la nivel de județ. Dacă egalitatea persistă și după aplicarea succesivă a tuturor acestor criterii, elevii dintr-un județ vor participa la o probă de baraj, organizată la nivelul județului. Subcomisia de evaluare din județul de proveniență a elevilor va elabora subiectele și baremele pentru proba de baraj, iar subcomisia de soluționare a contestațiilor din județul de proveniență a elevilor va realiza evaluarea lucrărilor. Elevul care obține punctajul cel mai mare la proba de baraj va avea dreptul de a reprezenta județul la etapa națională, pe locul care revine acestuia, în conformitate cu prevederile art.10.